پچ کورد رویال cat5 UTP

در این قسمت مشخصات انواع تجهیزات پسیو شبکه را مشاهده می نمایید همچنین می توانید قیمت پچ کورد رویال cat5 UTP را نیز مشاهده نمایید.

  • جنس روکش PVC
  • نوع پچ کورد UTP
  • دارای انعطاف پذیری بالا
  • دارای پهنای باند 100 مگاهرتز

معرفی پچ کورد رویال cat5 UTP

پچ کورد رویال cat5 UTP از نوع بدون شیلد UTP بوده که در دو سر آن یک کانکتور RJ45 تعبیه شده است و امکان اتصال بین سوئیچ شبکه، پچ پنل و سایر تجهیزات موجود در شبکه و سرور را دارد. این پچ کورد شبکه در گروه  CAT5 قرار گرفته و قادر به انتقال داده با حداکثر سرعت 100 مگابیت در ثانیه را دارد و از فرکانس 100 مگاهرتز پشتیبانی می کند. استفاده از کابل های UTP بدون شیلد و فویل سبب می شود این نوع از کابل ها توانایی حذف نویز را نداشته باشند. پچ کورد ها معمولا در طول‌ های کوتاه تولید میشوند، پس اتلاف و احتمال تاثیر گذاری نویز روی آن ها کمتر است.

این پچ کورد شبکه جز تجهیزات پسیو شبکه است. طول این کابل 2 متر و دارای روکش PVC و بدون هالوژن بوده که در هنگام آتش سوزی دود کمی متصاعد می کند همچنین این روکش باعث شده تا از خوردگی و پوسیدگی کابل جلوگیری شود اما در شرایط سخت محیطی در برابر سرما و گرما، رطوبت، نور خورشید و… مقاومت خوبی نداشته به همین دلیل بیشتر در محیط های داخلی و دارای سقف کاربرد دارد. پچ کورد رویال cat5 UTP دارای چهار زوج سیم مسی بهم تابیده است که نسبت به کابل های CAT6 از ضخامت کمتری برخوردار است. به واسطه کابل پچ کورد ها (Patch Cord) می توان یک وسیله الکتریکی را به وسیله دیگری متصل کرد.

این پچ کورد شبکه برای انتقال اطلاعات و اتصال دستگاه های داخلی یک شبکه کاربرد دارد. پچ کورد ها به دو دسته ی پچ کورد الکتریکی و پچ کورد فیبر نوری تقسیم بندی می شوند. پچ کورد های الکتریکی نوع متداول پچ کورد ها می باشند که در انواع شبکه های محلی کاربرد دارند، پچ کورد فیبر نوری از جمله کابل های اترنت پرکاربرد بوده که برای اتصالاتی مانند اینترنت استفاده می شود. همچنین به دلیل تنوع رنگ در تولید این پچ کورد ها در هنگام نصب به راحتی قابل تشخیص هستند. پچ‌کورد ها براساس میزان سرعت تقسیم‌بندی می‌شوند که این تقسیم‌ بندی با حرف Cat نشان داده می‌شود، عدد مقابل Cat نشان‌ دهنده سرعت یک پچ‌کورد است.

در این عکس پچ کورد رویال cat5 UTP در رنگ آبی را مشاهده می کنید

مشخصات پچ کورد رویال cat5 UTP

پچ کورد رویال cat5 UTP در طول 200 سانتی متر (2 متری) تولید می شود. کابل پچ کورد را در دسته هایی از cat1 تا cat8 تقسیم بندی می کنند، این دسته بندی ها بر اساس پهنای باند و سرعت انتقال داده می باشد. این پچ کورد از روکش مقاوم پی وی سی ساخته شده که به دلیل نداشتن مواد سمی و کشنده هالوژن مناسب سوئیچ شبکه است. پچ کورد رویال cat5 UTP در واقع همان کابل شبکه بوده که به دو سرآن سوکت تعبیه شده است یعنی به طور خاص  دو سر آن به برق متصل می شود و آن را می توان به عنوان تجهیزات اصلی شبکه غیرفعال تنظیم کرد زیرا اساساً بدون این دستگاه شبکه سیمی وجود ندارد.

پچ کوردها به دو گروه شیلد دار (STP) و بدون محافظ (UTP) تقسیم کرد در کابل های UTP هیچ لایه محافظی وجود ندارد و تنها با چرخاندن جفت سیم ها میزان تداخل کاهش می یابد. پچ کورد ها را می توان با توجه به معیارهای مختلف در دسته های مختلف تقسیم بندی کرد، بیشتر دسته بندی پچ کورد ها از طبقه بندی کابل های شبکه پیروی می‌کند. یکی از روش‌ های رایج طبقه بندی کابل شبکه ها که در بحث پچ کورد ها هم وجود دارد معیار قرار دادن پهنای باند و نرخ انتقال دیتا می باشد. بر این اساس پچ کورد ها (Patch Cord) در Category های مختلفی قرار می‌گیرند که کیفیت آن‌ ها را مشخص می‌کند.

پچ کوردها به وسیله کارخانه سازنده آن سوکت زده می شوند و در مقایسه با کابل هایی که دستی سوکت زده شده اند ظاهر مناسب تری دارند، استفاده از پچ کوردها همواره موجب صرفه جویی در زمان کابل کشی خواهد شد زیرا کار سوکت زدن کابل ها زمان زیادی را از شما می گیرد. در ادامه مطلب در نظر گرفتیم به معرفی برخی از ویژگی های پچ کورد رویال cat5 UTP بپردازیم، همچنین شما عزیزان میتوانید جهت تهیه این محصول و خرید سانترال تحت شبکه به فروشگاه آنلاین ایمن ارتباط مراجعه نمایید.

  • جنس روکش PVC
  • نوع پچ کورد UTP
  • دارای انعطاف پذیری بالا
  • دارای پهنای باند 100 مگاهرتز

محصولات پیشنهادی