مقالات

کابل شبکه sftp

کابل شبکه sftp

کابل شبکه sftp چیست؟ SFTP نوع خاصی از کابل شبکه است که از نسخه های مختلف محافظ فلزی برای جلوگیری از تداخل خارجی در سیگنال های ارسال شده از طریق سیم ها استفاده می کند. این کابل شامل روش هایی است که توسط چندین کابل دیگر برای دستیابی به حداکثر محافظت استفاده می شود. برای جلوگیری از تداخل الکتریکی از این کابل های محافظ استفاده می شود. استفاده از این نوع کابل شبکه یکی از اساسی ترین روش های جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی از منبع خارجی است.

ساختار و کاربرد کابل شبکه sftp

کابل شبکه sftp دارای یک غلاف فلزی اضافی برای کاهش اثر تداخل است. کابل SFTP شباهت زیادی به کابل FFTP دارد. به این ترتیب هر جفت سیم پیچ خورده به صورت جداگانه با فویل محافظت می شود و به طور کلی همه آنها محافظت می شوند. تفاوت بین SFTP و FFTP در حفاظت کلی نخ ها است. در FFTP سپر به صورت فویل و در SFTP از سپری با بافت انعطاف پذیر و از نظر مکانیکی محکم استفاده می شود. این نوع محافظ به کاهش تداخل سیم‌ های مجاور و سایر کابل‌ ها کمک می‌کند.

البته به تمام کابل هایی که محافظ در آنها نصب می شود، به طور کلی SFTP گفته می شود، صرف نظر از اینکه از فویل در غلاف کلی یا جفت سیم استفاده شده باشد. کابل SFTP مانند سایر کابل های شبکه از 8 سیم تشکیل شده است. این نخ ها به صورت جفت به هم می پیچند. تکنیک پیچاندن سیم ها به یکدیگر تداخل امواج الکترومغناطیسی را کاهش می دهد. در کابل SFTP از جداکننده پلاستیکی استفاده شده که به شکل + می باشد. 4 جفت سیم توسط این جداکننده از یکدیگر جدا می شوند. هر جفت سیم به طور جداگانه در یک فویل قرار می گیرد.کابل شبکه sftpپس از پوشاندن جفت سیم ها، برای محافظت بیشتر در برابر آب و هوا و رطوبت، همه سیم ها با یک محافظ پوشانده می شوند. این کابل یکی از کابل های با کیفیت در سیستم دوربین تحت شبکه می باشد. اطلاعات و تصاویر در دوربین مداربسته شبکه از طریق کابل شبکه حمل می شود. کابل SFTP یکی از کابل های تحت شبکه می باشد که به دلیل ساختار و نوع حفاظتی که دارد از کابل های با کیفیت به شمار می رود. کابل SFTP به دلیل محافظت بالا از سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالایی برخوردار است.

این کابل کمترین میزان نویز و نوسانات الکتریکی را دارد. این کابل به دلیل کیفیت بالا یکی از گران ترین کابل ها می باشد. نصب این کابل نیز باید توسط متخصص انجام شود. به طور کلی کابل های شبکه بر اساس سرعت، نویز، پهنای باند و … به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. کابل های شبکه با کلمه CAT نشان داده شده اند. هر چه عدد بعد از CAT بیشتر باشد، کیفیت، سرعت انتقال داده و پهنای باند بالاتر است. یکی از کابل های SFTP کابل CAT6 است. کابل CAT6 بیشترین کاربرد را در سیستم دوربین مداربسته دارد.

معرفی پرفروش ترین کابل شبکه sftp برای فواصل دور

کابل شبکه sftp با توجه به روند صعودی قیمت تجهیزات شبکه، در صورت استفاده از بهترین کابل LAN برای مسافت های طولانی، علاوه بر اطمینان از انتقال سریع و بدون وقفه اطلاعات در شبکه، از هزینه های مازاد و چندین بار در شبکه نیز جلوگیری خواهید کرد. خرید کابل شبکه لگراند یا هر برند محبوب دیگری مانند کابل شبکه نگزنس که برای مسافت های طولانی مناسب است، مزایایی را به سیستم شبکه می افزاید. علاوه بر کابل شبکه، انتخاب پچ کورد مناسب برای مسافت های کوتاه تر بسیار مهم است. در ادامه به معرفی برندهای محبوب کابل شبکه می پردازیم.

کابل شبکه لگراند یکی از مهم ترین محصولات این برند فرانسوی است که از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات در سراسر جهان به شمار می رود. این شرکت تولید کننده کابل های داخلی و خارجی با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 می باشد. این کابل ها در قالب های SFTP، UTP، FTP و … و با روکش های PVC، LSZH و PE+PVC موجود هستند. هسته آنها تماماً مس یا آلومینیوم با روکش مس است. در مورد تست فلوک چنل و پرمننت نیز باید گفت که این تست ها بر روی برخی از این محصولات انجام می شود. این محصولات در رنگ های زرد و آبی و نمونه های بیرونی در رنگ های مشکی و 305 و 500 متری موجود می باشد.

نگزنس یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه تولید کابل شبکه است. کابل های داخلی و خارجی این شرکت با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 و در SFTP، UTP، S/FTP و … تولید می شود. پوشش های استفاده شده در این محصولات PVC، LSZH، PE+PVC و PE می باشد. رنگ این محصولات نارنجی و اندازه آنها از 305 متر، 500 متر و… است. تست های دائمی و کانالی فلوک نیز بر روی برخی از محصولات این شرکت انجام شده است. از کابل های این برند می توان به کابل های Cat6a و Cat7 اشاره کرد که هر دو از نوع S/FTP هستند و با روکش خارجی LSZH و تست شار دائمی، جزو بهترین کابل های دنیا هستند.کابل شبکه sftp چیست؟شرکت آمریکایی بلدن در سال 1902 فعالیت خود را در زمینه تجهیزات شبکه آغاز کرد. اگر در بین برندهای کابل شبکه به دنبال کابل شبکه با کیفیت بالا با طول عمر بالا هستید، بلدن انتخاب مناسبی برای شماست. انواع کابل بلدن Cat5 و Cat6 در بازار موجود است که دارای دو نوع مختلف می باشد. تفاوت این دو نوع در جنس سیم های داخلی کابل است که می تواند آلومینیومی یا مسی باشد. کابل های مسی کیفیت و سرعت بالاتری دارند و برای شبکه های بزرگ مناسب ترند. بنابراین، اگر برای سیستم های بزرگ مانند بانک ها، بیمارستان ها و غیره به کابل شبکه نیاز دارید، نوع مسی آن را انتخاب کنید.

یکی دیگر از شرکت های فرانسوی فعال در زمینه تولید تجهیزات شبکه برند اشنایدر است. شما می توانید تفاوت بین کابل های اشنایدر را از روی رنگ آنها تشخیص دهید. به عنوان مثال کابل های UTP و FTP با رنگ آبی و کابل های SFTP با رنگ سبز تولید می کند. سایر محصولات این شرکت از جمله پچ کورد و ترانکینگ نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در بازار جهانی شناخته شده است. کابل شبکه دی لینک نیز از شناخته شده ها بوده که این برند بیشتر به خاطر مودم و سایر محصولات فعال شناخته می شود، اما کابل های شبکه آن نیز از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار است که می تواند با سایر برندهای کابل شبکه رقابت کند. این برند در بین ایرانیان بسیار محبوب است.

کابل شبکه sftp و کلام آخر

کابل شبکه sftp شباهت زیادی به کابل FFTP دارد. این مدل از کابل های شبکه از یک جفت سیم پیچ خورده تشکیل شده است که هر یک به طور کلی توسط فویل و شیلد محافظت می شوند. وجود شیلد به عنوان پوشش منجر به کمترین اثرات نویز و تداخل الکترومغناطیسی می شود. علاوه بر این در SFTP ها یک فویل محافظ وجود دارد که با پوشاندن سیم ها و انعطاف پذیری بیشتر از تداخل سیگنال جلوگیری می کند. بزرگترین مزیت این کابل ها این است که داده های عبوری از کابل ها بهتر محافظت می شوند.کابل شبکه sftp چیستاگر اطلاعات مهمی دارید که مطلقاً نباید تحت تأثیر نویز و تداخل الکترومغناطیسی قرار گیرد، کابل های شبکه SFTP از آن برای شما محافظت می کنند. این به نوبه خود می تواند به آنها کمک کند تا از کابل های با سرعت بالاتر با نرخ داده بالاتر پشتیبانی کنند. زیرا داده های بیشتری را می توان بدون خطر اضافی تداخل کابل جمع آوری کرد. آنها همچنین می توانند برای مسافت های طولانی تر بدون تداخل کار کنند. این کابل ها بیشتر در مکان هایی مانند ادارات بزرگ، کارخانه ها، محیط های صنعتی با قابلیت خنثی سازی اثرات نویز محیطی بر روی کابل و اتصالات امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله ابتدا معیارهای لازم برای شناخت کابل شبکه SFTP را مورد بررسی قرار دادیم، زیرا به عنوان یکی از حساس ترین اعضای تجهیزات شبکه غیر فعال، نقش کلیدی در عملکرد شبکه ایفا می کند و انتخاب صحیح آن امری مهم است. در ادامه به معرفی بهترین انواع کابل LAN برای مسافت های طولانی پرداخته ایم و مشخصات هر کدام را شرح داده ایم. پس از مطالعه کامل و انتخاب نهایی کابل، می توانید با کمک انواع تست کابل شبکه از انتخاب خود مطمئن شوید و وارد مرحله کابل کشی شبکه شوید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و خرید انواع کابل شبکه و تلفن ویپ به درگاه امن ایمن ارتباط مراجعه نمایید.

سوالات متداول

برای خرید کابل های شبکه به طور کلی باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

نوع و دسته کابل شبکه، جنس هسته، نوع پوشش، طول و برند کابل LAN از مهمترین معیارهای انتخاب کابل شبکه می باشد.

آیا رنگ های سیم های داخلی کابل معنی خاصی دارند؟

در واقع رنگ هر یک از سیم‌ها نشان می‌دهد که آن سیم چه عملکرد و وظیفه‌ای در مدار دارد. استفاده از رنگ در ساخت سیم های برق این امکان را فراهم می کند که بر اساس ولتاژ و کاربرد سیم ها در رنگ های مختلف ساخته شوند. در نتیجه در هنگام نصب و استفاده به راحتی نوع سیم و کاربرد آن مشخص خواهد شد. این موضوع به ویژه در مورد عیب یابی و اصلاح عیوب سیم کشی اهمیت دارد.

تفاوت بین کابل Cat5 و Cat6 چیست؟

کابل های Cat6 نسخه بهبودیافته کابل های Cat5 هستند که می توانند داده ها را تا 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند، در حالی که کابل های Cat5 می توانند داده ها را تا 100 مگابیت در ثانیه انتقال دهند.

چگونه از صحت کابل های زوج به هم تابیده اطمینان حاصل کنیم؟

با استفاده از دستگاه تست می توان از سلامت کابل های جفت تابیده اطمینان حاصل کرد. یک سر کابل شبکه را به یک طرف تستر و سر دیگر آن را به طرف دیگر تستر وصل می کنیم تا کابل شبکه سالم باشد.

تفاوت کابل شبکه STP یا کابل شبکه UTP در چیست؟

کابل های شبکه UTP فاقد شیلد یا روکش داخلی هستند و کابل های STP دارای یک روکش یا فویل در داخل کابل می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *