مقالات

معرفی بهترین رک شبکه

معرفی بهترین رک شبکه

معرفی بهترین رک شبکه، انتخاب برند رک شبکه از چالش های تکنسین های شبکه است. رک شبکه از مهمترین اجزای شبکه است زیرا قرار است از تجهیزات شبکه محافظت کند. هر گونه خرابی یا آسیب به رک شبکه می تواند عملکرد کل شبکه را تحت الشعاع قرار دهد و ممکن است شبکه ما به درستی کار نکند. یک رک شبکه ضعیف می تواند به راحتی توسط عواملی مانند رطوبت یا گرما آسیب ببیند و به اجزای داخلی آن آسیب برساند. بنابراین در هنگام خرید این قطعه، انتخاب بهترین برند رک شبکه می تواند انتخاب مناسبی باشد. برای یافتن بهترین برند رک شبکه ابتدا باید این برندها را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را از بین آنها پیدا کنید. در ادامه قصد داریم لیستی از بهترین برندهای رک شبکه موجود در ایران را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین رک شبکه موجود در بازار

معرفی بهترین رک شبکه و استفاده از آن کمک شایانی در نگهداری سایر تجهیزیات شبکه سیستم شما می کند. برندهای مختلف در دنیا رک تولید می کنند. اما تعداد کمی از آنها وارد ایران می شوند. دلیل آن هم این است که رک شبکه کابینت بزرگی هست و قیمت واردات آن هم خیلی به صرفه نیست. از مهم ترین برندهای خارجی که محصولات آنها در بازار ایران دیده می شود می توان به رک اشنایدر و لگراند اشاره کرد. این قفسه ها از نظر کیفیت و عملکرد عالی هستند. ولی قیمت آنها بالا است، خبر خوب این است که تولید قفسه در داخل ایران هم انجام می شود و برخی از برندهای قفسه ایرانی می توانند از نظر کیفیت با محصولات خارجی رقابت کنند. برای آشنایی بهترین رک شبکه و متعلقات آن می توانید به مقاله رک شبکه مراجعه کنید. 

پایا سیستم، یک برند رک شبکه با اصالت: پایا سیستم یک برند معروف رک شبکه است که از سال 1370 در زمینه تولید قفسه و لوازم جانبی فعالیت دارد. این برند در ایران بسیار محبوب است و مشتریان آن را به عنوان یک تولید کننده قفسه با کیفیت و متنوع می شناسند. رک های پایا سیستم در سایزهای 16 تا 44 واحدی تولید می شوند. عمق این قفسه ها 35، 45 و 60 سانتی متر است. رک های پایا سیستم در پنج نوع اصلی دیواری، ایستاده، فضای باز، آزمایشگاهی و DVR تولید می شوند. این برند، رک های خود را در دسته بندی های اقتصادی، تجاری، حرفه ای، مخابراتی، فضای باز و دیوار طراحی می کند. تفاوت این قفسه ها در ظاهر، جنس بدنه و قابلیت های عملیاتی آنها می باشد. رک های پایا سیستم دارای قابلیت نصب چرخ بوده و عموماً ضد لرزه و مقاوم در برابر لرزش ساخته شده اند.

در رک های ایستاده سیستم یک عدد فن تعبیه شده است و می توانید تا شش عدد فن اضافی را در این رک ها نصب کنید. رک HPA (اچ پی آسیا): این شرکت زیر مجموعه شرکت بزرگ و معتبر پایا سیستم می باشد. قفسه های این برند در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود. رک ایستاده HPA از 12 یونیت تا 47 یونیت در سه سایز 60، 80 و 100 سانتی متری تولید می شود. طراحی درب های این قفسه ها بیشتر از شیشه های نشکن با اسکلت فلزی است. در بیشتر موارد امکان قرار دادن حداکثر 4 عدد فن نیز در این رک ها وجود دارد که یکی از مزایای این محصولات می باشد.معرفی بهترین رک شبکه

معرفی بهترین رک شبکه و انواع آنها

معرفی بهترین رک شبکه و شناخت بهتربن تولید کننده ان بسیار ضروری است. رک HPI: یک برند ایرانی است که تخصص آن تولید و تجهیزات شبکه می باشد. محصولات HPI از تنوع بالایی برخوردار بوده و در تعدادی از واحدهای کاربردی تولید می شوند. برند HPI به عنوان یک شرکت داخلی بسیار موفق ظاهر شده است و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. کمپانی HPI توانسته است علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت، قیمت های خود را در بازار نیز کنترل کند. قفسه های HPI در انواع ایستاده، دیواری و فضای باز تولید می شود و معمولاً شامل اندازه های 9 تا 42 واحد است. عمق قفسه های ایستاده HPI 60، 80 و 100 سانتی متر می باشد و در درب قفسه ها از شیشه سکوریت استفاده شده است. رک دیواری HPI در عمق 45 و 60 سانتی متری موجود است و قابلیت نصب پنکه را دارد.

رک آماد سیستم: آما دسیستم یک شرکت نو ظهور در زمینه تجهیزات شبکه است که در سال 2018 وارد عرصه رقابت شد. این شرکت در مدت زمان کوتاهی توانست در لیست برترین تولیدکنندگان رک و باکس الکترونیکی و مخابراتی قرار گیرد. آماد سیستم انواع رک های ایستاده با ارتفاع 16 تا 42 یونیت، رک های دیواری با ارتفاع 4 تا 12 یونیت و رک های DVR 2، 3 و 4 یونیتی را تولید می کند. از دیگر محصولات این شرکت می توان به لوازم جانبی رک مانند فن رک، قفل رک، چرخ رک، سینی و … اشاره کرد. رک الگونت: شرکت Lgonet پس از 20 سال فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات، از سال 1393 وارد صنعت ساخت تجهیزات شبکه و انواع رک های ایستاده و دیواری شد.

الگونت با توجه به نیاز مشتریان و شرایط بازار محصولات خود را در دو گروه اقتصادی و پیشرفته با دو سطح کیفیت و قیمت تولید می کند. در حال حاضر این شرکت برای اولین بار توانسته محصولات جدید خود را در زمینه قفسه های هوشمند با قابلیت کنترل دما، جریان، ولتاژ، نشت آب، اعلام حریق، درب باز از طریق پیامک به کاربر تولید کند. قفسه های ایستاده این برند در سایزهای 12، 17، 22، 27، 32، 37، 42، 47 و قفسه های دیواری برند الگونت در سایزهای 4، 6، 9، 12 واحدی تولید و به بازار عرضه می شود. همچنین عمق قفسه های این برند برابر با 45، 60، 80، 100 سانتی متر می باشد. . تمامی قفسه های شبکه الگونت از فلز و رنگ پودری الکترواستاتیک ساخته شده اند. بهترین برند برای خرید رک، برندی است که از نظر تعداد واحد، قیمت مناسب داشته باشد، امکانات این رک شبکه به فاکتورهای مورد نظر شما بسیار نزدیک می باشد.معرفی بهترین رک شبکه

معرفی بهترین رک شبکه و کاربرد آنها

معرفی بهترین رک شبکه از موضوعات بسیار مهم می باشد و برای انتخاب بهترین قفسه هنگام خرید باید نکات مهم زیادی را در نظر گرفت. در این صورت کاربران می توانند مناسب ترین قفسه را خریداری کنند. به همین دلیل در ادامه مقاله مواردی مانند تعداد یونیت رک، عمق رک، وزن قابل تحمل توسط رک و امنیت رک بررسی خواهد شد. در واقع، هر واحد 44.43 میلی متر است. در نتیجه، اگر یک قفسه 9U بخرید، ارتفاع آن در واقع حدود 40 سانتی متر است. موضوع دوم عمق رک است که بسیار مهم است. لازم به ذکر است که هر برندی عمق مشخصی را برای قفسه های خود در نظر می گیرد. در نتیجه، اندازه گیری دقیق برای این پارامتر نمی تواند ارائه شود. اما به طور کلی عمق قفسه های دیواری حدود 45 تا 60 سانتی متر است. در حالی که قفسه های ایستاده به طور کلی عمق 60، 80 و 100 سانتی متر دارند.

بهتر است به استحکام رک شبکه هم اشاره کرد زیرا رک وظیفه حفاظت از تجهیزات شبکه را بر عهده دارد. در نتیجه اگر نتواند وزن تجهیزات را تحمل کند قطعا به تجهیزات شبکه آسیب می رساند. با توجه به این موارد باید به ضخامت ورق های مورد استفاده در ساخت رک توجه ویژه ای داشت. به خاطر داشته باشید که هرچه ورق ضخیم تر باشد، قفسه وزن بیشتری را می تواند تحمل کند.  امنیت رک یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه داشت. لازم به ذکر است که تجهیزات گران قیمت در رک شبکه قرار دارند. به همین دلیل درب رک شبکه مورد نظر باید دارای قفل امنیتی باشد. البته علاوه بر درها، پنل های جانبی نیز باید دارای قفل ایمنی باشند.

. برای انجام وظایف و بهبود عملکرد، رک به ابزارها و قطعاتی نیاز دارد که معمولاً به عنوان لوازم جانبی رک شبکه شناخته می شوند. قبل از خرید قفسه، به تجهیزات مورد نیاز خود فکر کنید و به ظرفیت نصب قطعات و لوازم جانبی نگاه کنید. برای تامین انرژی تجهیزات داخل رک از ابزاری به نام پاور ماژول استفاده می شود. اکثر پاور ماژول ها فلزی هستند و این دستگاه در دو نوع افقی (با ۲ تا ۹ پورت) و عمودی (با ۲۳ تا ۳۵ پورت) تولید می شود. سینی رک با وجود ظاهر ساده اش یکی از لوازم جانبی اصلی قفسه است. محفظه قفسه قطعات و تجهیزات را برای مرتب نگه داشتن قفسه جدا می کند. این دسته از لوازم جانبی رک شبکه در دو نوع ثابت و سیار تولید می شود.

درب رک شبکه چیست احتمالاً یک سوال بسیار ساده است. اکثر کمدها دارای در، قفل و کلید هستند. اما کیفیت برخی از این درب ها آنقدر خوب نیست که خیالتان از بابت امنیت تجهیزات راحت باشد. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند درب مشبکی تهیه کنند که به تهویه داخل قفسه کمک می کند. از آنجایی که تجهیزات داخل رک گرمای زیادی تولید می کنند، استفاده از فن برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات حساس مانند سرورها ضروری به نظر می رسد. فن در دو نوع بوشینگ و بلبرینگ تولید می شود و برای عملکرد مناسب بهتر است در کنار سیستم کنترل دما قرار گیرد.

در نهایت باید گفت که برای داشتن یک شبکه اولیه و استانداردباید از رک استفاده کرد. شاید در ابتدا خرید رک هزینه ای غیر ضروری به نظر برسد اما باید گفت که این هزینه در ابتدای کار از بسیاری از هزینه ها و آسیب های ناشی از نبود آن جلوگیری می کند. از طرفی برند رک یکی از نکات مهم در خرید رک است که باید توجه زیادی به آن کرد و قبل از خرید مواردی که در بالا بیان شد را بررسی کنید  زیرا با انتخاب برند مناسب می توان شبکه را مدیریت کرد.شما عزیزان میتوانید جهت تهیه این محصول و خرید تلفن تحت شبکه ویپ به فروشگاه آنلاین ایمن ارتباط مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *