مقالات

دوربین مداربسته کی دی تی

دوربین مداربسته کی دی تی

دوربین مداربسته کی دی تی گروهی از دوربین ها از برند کی دی تی هستند که معمولا برای نظارت بر مکان های داخلی و خارجی و برای ضبط تصاویر برای نظارت استفاده میشوند و باتوجه به محیط در نظر گرفته شده برای نصب و خرید دوربین مداربسته ، انواع مختلفی دارند. دوربین مدار بسته به گروه های مختلفی مانند دوربین های آنالوگ، دوربین های دیجیتال و دوربین های تحت شبکه تقسیم میشوند.

معرفی دوربین مداربسته کی دی تی

دوربین مداربسته کی دی تی با استفاده از هوش مصنوعی و مجهز به سنسورهای هوشمند، قابلیت ضبط پلاک خودرو، تشخیص چهره، ضبط صدا، ضبط ورودی و خروجی و … را دارند، بنابراین به راحتی میتوانید به دوربین های مداربسته خود به عنوان یک نگهبان هوشیار که به طور خستگی ناپذیر از محیط کار یا منزل شما در 24 ساعت شبانه روز محافظت میکند، تکیه کنید.

برند KDT فعالیت خود را از بهمن ماه 1396 در زمینه طراحی، نصب، اجرا و تعمیر سیستم های امنیتی اعم از انواع دوربین مداربسته، دزدگیر، اعلام حریق، درب اتوماتیک، آنتن مرکزی و سیستم های شبکه سخت افزاری آغاز کرد. این برند در راستای اهداف خود یعنی کارآفرینی و معرفی ذائقه ایرانی در بازارهای جهانی میباشد که با ایجاد کارگاه تولیدی به فعالیت خود ادامه داد و سعی در تولید محصولات متنوع با کیفیت بالا از جمله دوربین KDT دارد.

کمپانی KDT یک برند و پروف ایرانی از نظر نام و نشان در ایران در سطح بین المللی است و تمامی تجهیزات شبکه آن در ایران و در محل تولید این شرکت تولید میشود. نمایندگی های فروش محصولات KDT تامین کننده تجهیزاتی مانند دوربین ها، سوئیچ ها، ضبط کننده های دوربین تحت شبکه، دستگاه های ذخیره سازی و ابزارهای شبکه هستند. این برند به طور کامل ثبت شده است و کلیه تجهیزات این علامت تجاری در ایران میباشد که مجموعه ای از محصولات، دوربین ها و ضبط کننده های چین و علائم تجاری سایر کشورها و ساخت برند kdt میباشد.دوربین مداربسته کی دی تی

دوربین مداربسته کی دی تی ساخت کمپانی کی دی تی در تهران برای توسعه خدمات اینترنتی شروع به کار کرد و یکی از موفق ترین برندهای دوربین مداربسته در ایران با مجوز از شرکت های مادر ایران، دوربین کی دی تی میباشد. با پیگیری خط تولید شرکت KDT، عمده فعالیت های این شرکت اجرای پروژه های سیستم بی سیم بوده و سرانجام در سال 1388 با تلاش مردم و استقبال از این برند باعث پیشرفت و توسعه آن شدند، به طوری که امروزه سایت های تولیدی را در کشورهای همسایه به ویژه تهران ایجاد کرده اند که هدف آن ارائه مشاوره و راه حل های مختلف عرضه به فراهم کند.

دوربین مداربسته کی دی تی چیست و موارد استفاده از آن

دوربین مداربسته کی دی تی تحت شبکه یا همان دوربین IP، دوربین دیجیتالی است که برای نظارت استفاده شده و به آن سیستم نظارت تصویری نیز میگویند. دوربین های IP جایگزینی برای تلویزیون مدار بسته آنالوگ (CCTV) هستند که سالهاست به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین IP به جای استفاده از یک شبکه اختصاصی، از شبکه IP محلی استفاده می کند که دسترسی به اینترنت را نیز فراهم میکند. نحوه کار دوربین تحت شبکه به این صورت است که دوربین تصاویر را ضبط میکند و فایل ها را برای انتقال از طریق شبکه فشرده میکند.

فایل ها در یک ضبط کننده ویدئوی شبکه ای به نام دستگاه NVR ضبط میشوند که مانند یک کامپیوتر با نرم افزار مدیریت ویدئو است. اکثر دوربین های شبکه دارای حسگرهای حرکتی و همچنین وب سرورهای داخلی هستند و به آنها امکان سفارشی سازی و مشاهده از هر مرورگر وب را میدهد. دستگاه NVR تصاویر ویدئویی را با فرمت دیجیتال ضبط میکند و تبدیل آنها به سیگنال های IP قابل ارسال از طریق شبکه های IT مانند شبکه های محلی و گسترده (LAN/WAN) و اینترنت. اساسا NVR ترکیبی از یک ضبط کننده ویدئوی دیجیتال و یک سرور ویدئوی شبکه است که در یک دستگاه ترکیب شده اند که این ترکیب است که به شما امکان میدهد از هر کجا که هستید به فیلم ضبط شده و زنده دوربین های IP خود دسترسی داشته باشید.

دوربین مداربسته کی دی تی برخلاف دوربین های آنالوگ که برای انتقال تصاویر به کابل نیاز دارند، دوربین های تحت شبکه این اطلاعات را از طریق اینترنت منتقل میکنند و قابلیت ارسال دو طرفه صدا از طریق شبکه را دارد که به نوعی میتوان گفت، دوربین مداربسته تحت شبکه این قابلیت را دارد که مانند یک همراه عمل کند. استفاده از شبکه های اینترنتی اعم از وای فای و شبکه های تلفن همراه یکی از مهم ترین ویژگی های نظارت شبکه است.دوربین مداربسته کی دی تی

وجود هوش مصنوعی در دوربین مداربسته کی دی تی یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین تحت شبکه است. در برخی موارد، این ویژگی به کاربر کمک می کند تا فرآیندهای شناسایی خاصی را با استفاده از سیستم های هوشمند انجام دهد. لازم به ذکر است، انتقال اطلاعات در دوربین تحت شبکه توسط پروتکل های WPA یا WPA2، TKIP یا AES انجام میشود که این دوربین ها را قادر می سازد امنیت بسیار خوبی را از طریق شبکه به کاربران خود ارائه دهند و با استفاده از فناوری Power over Ethernet (PoE) تنها با یک کابل برق و تصویر را نیز انتقال میدهند.

نحوه نصب دوربین مداربسته کی دی تی

دوربین مداربسته کی دی تی به کاربران این امکان را میدهد که از طریق رایانه شخصی متصل به شبکه یا اینترنت به فیلم ضبط شده و به صورت زنده به دوربین ها دسترسی داشته باشند، به عنوان مثال این نوع دوربین ها را میتوان در شعب مختلف یک شرکت در شهرهای مختلف نصب کرد و همچنین میتوانید همه آنها را از طریق لپ تاپ یا هر رایانه دیگری که به شبکه یا اینترنت متصل است، مشاهده کنید.

دوربین مداربسته کی دی تی را با دو روش کابل شبکه به NVR یا به کامپیوتر میتوان نصب نمود که در روش اول و روش اتصال دوربین به دستگاه NVR، به صورت مستقیم و یا با استفاده از سوئیچ شبکه قابل انجام است که در این زمان اگر NVR POE باشد، سوئیچ مورد نیاز نخواهد بود. در این روش، تصاویر ضبط شده توسط دوربین در هارد دیسک نصب شده در NVR ذخیره میشوند و با اتصال مانیتور به دستگاه NVR میتوان فیلم ها را مشاهده نمود.

در این روش اگر دوربین تحت شبکه و دستگاه ذخیره سازی از دو برند متفاوت باشند، ارتباط باید توسط ONVIF برقرار شود. لازم به ذکر است، ONVIF یک استاندارد بین المللی است و دوربین سازگار با ONVIF حداکثر سازگاری و قابلیت همکاری با بسیاری از نرم افزارها و سخت افزارهای موجود را دارد. در مورد سازگار با ONVIF به طور کلی میتوان گفت، دوربین‌ها دارای ویژگی‌های بیشتر و کیفیت بهتری نسبت به دوربین‌های شبکه سنتی غیر ONVIF هستند.دوربین مداربسته کی دی تی

روش دوم اتصال دوربین مداربسته کی دی تی از رایانه یا سرور برای ذخیره و پخش تصاویر دوربین استفاده میشود که معمولا شرکت ها یا سازمان های بزرگ از این روش برای نصب دوربین های مداربسته خود استفاده میکنند که یکی از مزایای این روش نصب این است که میتوان از نرم افزار مانیتورینگ و آنالیز تصویر استفاده کرد و فرآیندهای مختلفی را روی تصاویر انجام داد. شما کاربران عزیز میتوانید جهت مشاهده قیمت انواع دوربین مداربسته کی دی تی و خرید آن، بر روی قسمت دوربین KDT کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *