مقالات

دوربین شبکه

دوربین شبکه

دوربین شبکه که به عبارتی، گروهی از دوربین مدار بسته های تحت شبکه هستند که معمولا برای نظارت بر مکان های داخلی و خارجی و ضبط تصاویر برای مانیتورینگ و مصارف شخصی استفاده می شوند و بسته به محیطی که برای نصب و خرید دوربین های مدار بسته در نظر گرفته می شود انواع مختلفی دارند.

دوربین شبکه چیست و چه کاربردی دارد

دوربین شبکه که به آن، دوربین تحت شبکه، دوربین مداربسته IP و یا دوربین های اینترنتی گفته میشود، ساختار سیستمی به گونه ای دارد که با تنظیم آدرس IP بر روی آن میتوانید تصاویر ارسالی از دوربین های مدار بسته را به صورت آنلاین از طریق شبکه یا اینترنت دریافت و مشاهده کنید. در ساختار سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه، تجهیزات شبکه غیرفعال بیشتری در مقایسه با دوربین های آنالوگ مورد نیاز است که برای راه اندازی این دوربین ها، حتی اگر قصد مشاهده محل کار خود را دارید، نیاز به یک سوئیچ شبکه برای ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصال دارید.

دوربین شبکه یا همان دوربین تحت شبکه از لحاظ ثبت و ذخیره تصاویر، به دو دسته تقسیم میشوند که دسته اول دوربین هایی هستند که برای ذخیره ی تصاویر به یک سیستم مرکزی (nvr) نیاز دارند در صورتی که برخی دیگر از این دوربین ها دارای رم بوده و میتوانند تصاویر را در رم خود بدون نیاز به nvr ذخیره نمایند. در ابتدای امر که این دوربین ها به بازار آمده بودند، به این علت که پهنای باند اینترنت در سراسر جهان پایین بود اختلاف زمان بسیار زیادی برای مشاهده تصویر ها به چشم میخورد اما با مرور زمان و افزایش سرعت اینترنت در سرتاسر جهان این مشکل نیز تا حدودی از بین رفت.دوربین شبکه

دوربین شبکه برخلاف دوربین های آنالوگ که برای انتقال تصاویر به کابل نیاز دارند، اطلاعات را از طریق شیکه اینترنت جابجا میکنند و دارای قابلیت های زیادی میباشند که میتوان به جابجایی صدای دو طرفه از طریق شبکه، استفاده از شبکه های اینترنتی از جمله وای فای و برنامه های موبایلی، امنیت بسیار بالا و همچنین هوش مصنوعی این دوربین ها اشاره کرد. این ویژگی در برخی از موارد به کاربر کمک میکند تا برخی از فرایند های شناسایی را به کمک سیستم های هوشمند به انجام رساند.

در ابتدا که دوربین شبکه وارد بازار شد و این سوال در بین کاربران تکرار شد که دوربین تحت شبکه چیست، پهنای باند اینترنت در تمام دنیا کم بود، اختلاف زمانی برای دیدن تصاویر بسیار زیاد بود اما با گذشت زمان و افزایش سرعت اینترنت در سراسر جهان نیز تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است. دوربین تحت شبکه مانند همه انواع تلفن های تحت شبکه، برخلاف دوربین های آنالوگ که برای انتقال تصاویر به کابل نیاز دارند، اطلاعات را از طریق اینترنت منتقل میکنند. این دوربین ها قابلیت های زیادی دارند که می توان از آن به عنوان حرکت صدای دو طرفه از طریق شبکه، استفاده از شبکه های اینترنتی شامل وای فای و اپلیکیشن های موبایل، امنیت بسیار بالا و همچنین هوش مصنوعی این دوربین ها نام برد.

معرفی انواع دوربین شبکه

دوربین شبکه به دو صورت دام و بولت تولید و توزیع شده اند که در اصل با هم تفاوت های بنیادین خاصی ندارند فقط به علت تفاوت شکل ظاهری و زاویه دید آنها در مکان های مختلف و موقعیت های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین شبکه بولت به علت ظاهر خاص و متفاوت خود، خیلی راحت تشخیص داده شده و بیشتر در معرض اقدامات خرابکارانه قرار میگیرد و همچنین این دوربین ها را در ارتفاع پایین نباید نصب کرد، در حالی که دوربین های دام باید در ارتفاع پایین نصب شوند و به علت ظاهری که دارند، خیلی مورد توجه قرار نمیگیرند.دوربین شبکه

تفاوت هایی که در میان این دو دوربین میتوان اعلام کرد، درابتدا نوع نصب آنها میباشد. دوربین شبکه دام به راحتی در فضای باز و بسته و با قابلیت نصب در سقف یا دیوار صورت میگیرد و اگر شما بخواهید میدان دید دوربین دام را تغییر دهید باید محل نصب آن را نیز عوض کنید. در حالی که دوربین های بولت بهتر است در کنار دیوار نصب شوند و به دلیل داشتن پایه، نصب آسان تری دارند. همچنین شما میدان دید دوربین های بولت را با جابجایی دوربین به راحتی میتوانید تغییر دهید و نیازی به تغییر محل نصب ندارید.

تفاوت دیگری که میان دوربین تحت شبکه دام و دوربین تحت شبکه بولت میباشد، زاویه دید آنها میباشد. دوربین های دام دارای لنزهای کوچکتری نسبت به دوربین های بولت هستند، زیرا شکل خاص دوربین بولت جایگذاری لنزهای بزرگتر را آسان تر میکند. بنابر این دوربین های بولت را در هر مکانی که به دوربین نیاز دارید به راحتی میتوانید استفاده کنید. کمپانی گرند استریم سال گذشته یکی از موفق ترین و پرطرفدارترین محصولات مجموعه خود را روانه بازار کرد که دوربین تحت شبکه گرنداستریم میباشد که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته و قابلیت های متعددی دارد.

به عبارتی میتوان گفت، دوربین شبکه گرنداستریم میتواند ایمنی و راحتی کاربران را در سطوح بالا ایجاد کنند و کاربران میتوانند با استفاده از دوربین شبکه گرانداستریم و اپلیکیشن های موجود در گوشی ها که امروزه برای رانندگان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند، امنیت و مدیریت را به راحتی کنترل کنند. این کمپانی به تولید 4 مدل دوربین شبکه با کیفیت و قابلیت های بسیار زیاد پرداخته که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم نمود، همچنین شما عزیزان میتوانید برای تهیه این محصولات به فروشگاه آنلاین ایمن ارتباط مراجعه نمایید و یا با مجموعه ما تماس بگیرید.دوربین شبکه

  • دوربین تحت شبکه گرنداستریم GSC3610 : دوربین شبکه گرنداستریم GSC3610 که دوربین IP دام گرنداستریم ثابت مادون قرمز (IR) مقاوم در برابر آب و هوا با لنز 3.6 میلی متری یک وسیله ایده آل برای نظارت از زاویه دید گسترده از سوژه های اطراف در محیط هایی مانند بانک، هتل، فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر، انبارها و و ورودی های ساختمان میباشد که دارای سنسور تشخیص حرکت و فناوری مادون قرمز هوشمند برای تعادل رنگ سفید و قرار گرفتن در معرض مانیتور فعالیت شب هنگام در فضاهای محصور در فضای باز یا تاریکی مطلق میباشد.
  • دوربین تحت شبکه گرنداستریم GSC3615 : دوربین شبکه گرنداستریم GSC3615 یک دوربین IP بولت گرنداستریم ثابت مادون قرمز (IR) مقاوم در برابر آب و هوا با لنز 3.6 میلی متری یک وسیله ایده آل برای نظارت از زاویه دید گسترده از سوژه های اطراف در محیط هایی مانند بانک، هتل، فروشگاه های خرده فروشی، دفاتر، انبارها و و ورودی های ساختمان و همچنین دارای سنسور تشخیص حرکت و فناوری مادون قرمز هوشمند برای تعادل رنگ سفید و قرار گرفتن در معرض مانیتور فعالیت شب هنگام در فضاهای محصور در فضای باز یا تاریکی مطلق میباشد و میتوان آنها با GSURF Pro، نرم افزار رایگان مدیریت ویدیو Grandstream، و سایر سیستم های مدیریت ویدیو سازگار با ONVIF، مدیریت نمود.
  • دوربین تحت شبکه گرنداستریم GSC3620 : دوربین شبکه گرنداستریم GSC3620 یک دوربین IP دام گرنداستریم است که دارای یک لنز کانونی قابل تنظیم به صورت دستی و خودکار می باشند که میتوان لنز کانونی را به صورت الکترونیکی تنظیم کرد. از دیگر قابلیت های این دوربین شبکه میتوان به مقاومت در برابر آب و هوا، لنز varifocal برای نظارت بر زاویه باریک تا عریض، قابلیت استقرار در فضای باز که میزان زیادی از بارندگی و استقرار در محیط داخلی با رطوبت بالا، فناوری مادون قرمز هوشمند برای تعادل و قرار گرفتن در معرض سفید بهینه و قابلیت POE و اطلاع اعلان های هشدار از طریق تماس صوتی یا ویدیویی خروجی و عکس صفحه از طریق ایمیل میباشد.
  • دوربین تحت شبکه گرنداستریم GSC3625 : دوربین تحت شبکه گرنداستریم GSC3625 یک دوربین IP است که دارای یک لنز کانونی قابل تنظیم به صورت دستی و خودکار می باشند که می توان لنز کانونی را به صورت الکترونیکی تنظیم کرد. مقاومت در برابر آب و هوا میباشد. این دوربین دارای لنز 3.6 میلی متری است و آن را به یک وسیل ایده آل برای نظارت با زاویه ی دید نزدیک از افراد در محیط های مختلف مانند بانک ها،هتل ها، فروشگاه ها، دفاتر، انبارها و ورودی ساختمان ها تبدیل می کند. این دوربین را میتوان با نرم افزار مدیریت فیلم رایگان GSURF PRO و یا به همراه سایر سیستم های مدیریت فیلم سازگار با ONVIF مدیریت کرد و همچنین از طریق آیپی فون های تحت شبکه میتوان تصویر و صدا را نظارت و کنترل نمود.

[vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *